Nieuws-update oktober 2020

Algemeen
Een nieuwe nieuws-update, boordevol interessante informatie. Deze zal naast de actualiteit veel thema’s bevatten waar je mogelijk iets aan hebt. Een verhaal van een collega, een tip of een onderwerp dat nou juist in jouw gezinshuis speelt. Wij hopen dat je er je voordeel mee kunt doen. Vraag ons gerust als je meer wilt weten over iets wat jou aanspreekt.

Corona
We kunnen er niet meer omheen. Vanaf maart van dit jaar leven we in een andere wereld. Afstand lijkt de nieuwe norm en dat betekent: aanpassen! Voor de één een zegen en voor de ander een vloek.

Na een aanvankelijke opbloei in de zomermaanden zal de komende periode gekenmerkt worden door nieuwe maatregelen. We realiseren ons dat dit voor jou en jouw gezinshuis erg veel impact heeft. Wij zullen opnieuw, waar dit verstandig is, op afstand ons advies met jou bespreken. Video-bellen kan wat dat betreft een goed hulpmiddel zijn.

Wat valt ons op tijdens onze gesprekken met gezinshuisouders?
Er wordt soms gewerkt met vrijwilligers en dat gebeurt meestal in een ontspannen setting. Concrete afspraken maken in bijvoorbeeld een vrijwilligersovereenkomst gebeurt maar zelden. Je wilt immers niet te formeel zijn? Toch kan dit verstandig zijn om verschil van mening achteraf te voorkomen.

Je drijft al dan niet met een partner een onderneming. Maar wat doe je als één van jullie komt te overlijden? Wat doe je dan met je onderneming? Wat ben je dan nodig? Heb je je gerealiseerd dat extra kapitaal dan erg nuttig kan zijn? Dat kapitaal kan je helpen om geen overhaaste beslissingen te nemen in een periode waarin er onbalans is.

Vaak zien we dat één van de gezinshuisouders zijn/haar baan opzegt om helemaal in het gezinshuis te stappen. Dat betekent dan ook dat de sociale verzekeringswetten niet meer van toepassing zijn. Alleen de AOW blijft bestaan. Maar word je langdurig ziek, al dan niet door een ongeval, betekent dit dat er geen inkomen meer is. Een belangrijke tip voor de eerste periode: je kunt bij het UWV de eerdergenoemde verzekeringen vrijwillig voortzetten. Dit moet wél binnen 13 weken na ontslag gebeuren! Je hebt daarna rustig de tijd om te kijken of een arbeidsongeschiktheidsverzekering een beter alternatief is. De verzekering bij het UWV is immers dagelijks opzegbaar!

Je moet er niet aan denken, maar stel dat de beide gezinshuisouders kort na elkaar komen te overlijden; wat gebeurt er dan met de kinderen, en met het gezinshuis? Zijn hierover afspraken gemaakt? Weet je dat een eerste gesprek bij de notaris kosteloos is? Hij/zij kan je helpen met het maken van een testament. Want heb je een gezinshuis, maar een verouderd testament, dan moet deze misschien aangepast worden.

Betaalde krachten; hoe zit dat nu?
Zijn er ondersteunende ZZP-ers binnen je gezinshuis actief dan mag je er vanuit gaan dat ze zelf verzekerd zijn. Vraag hier wel naar en leg dit vast. Onze verzekeringen binnen het gezinshuispakket zijn niet gericht op betaalde krachten. Daarvoor kunnen specifieke offertes worden opgevraagd. Wij helpen u graag.

Ruimere dekking voor opstal- en inboedelverzekering à Alle gevaren dekking
Opnieuw brengen wij deze optie onder uw aandacht. Sinds 2019 is het mogelijk om te kiezen voor een zogenaamde ‘alle gevaren dekking’. Hiermee zijn ook de van buitenkomende onheilen verzekerd.
Voor u als bestaande cliënt is een mail-opdracht met verzoek tot omzetting voldoende om deze extra dekking aan te vragen. Houdt u wel rekening met een hogere premie alsmede met een eigen risico van € 250,-.

N.b. een alle gevaren dekking biedt een ruimere dekking dan de Extra Uitgebreide Gevaren-variant!

Er is een calamiteit! Wat te doen?
In ons (offerte) gesprek bespreken we de meest noodzakelijke dingen. In detail alle verzekeringen en voorwaarden bespreken is een utopie. Vertrouwen over en weer is een groot goed. Wij werken daar hard aan, maar vragen ook iets van jou. Zoek zo spoedig mogelijk contact met ons als er iets speelt in jouw gezinshuis waar wij in mee kunnen denken. In ons team is veel expertise die we graag inzetten ten behoeve van een adequatere afhandeling van jouw kwestie. Daarnaast werken we daarmee ook aan een hechtere relatie.

Tot slot

  • Ga je als gezinshuisouders wel eens samen op reis (zonder de gezinshuis-kinderen) weet dan dat er een speciale dekking te verkrijgen is als je onverhoopt terug naar huis moet.
  • Schade..? Stuur dan een e-mail naar schade@jjmeijer.nl.
  • 2x per jaar sturen wij een mutatieformulier. Daarmee spelen we in op de mutaties binnen jouw gezinshuis.
  • Heb je al gekeken naar de app van AssuradeurenGilde die te downloaden is? Ga dan naar de Play Store of App Store om Mijn Polismap te installeren.
  • Ook behoefte aan de beste dekking op de rechtsbijstandverzekering? Check dan jouw polis of Module D is meeverzekerd.
  • Samen met jouw intervisiegroep het thema ‘continuïteit van jouw onderneming’ bespreken? Laat het ons dan weten via gezinshuis@jjmeijer.nlof bel 038-4774056.
  • Meer dan 2 privé verzekeringen betekent een additionele serviceovereenkomst tegen gunstige condities.
  • We zijn altijd op zoek naar tips of opmerkingen aangaande ons pakket. Laat ons dit dan s.v.p. weten. Wij zullen dan kijken wat we hiermee kunnen doen.
  • Soms krijgen we nog een vraag over het hoe en waarom van de serviceovereenkomst. Heel in het kort: je betaalt deze vergoeding voor onderhoud, service en diensten betrekking hebbend op de financiële risico’s die verband houden met jouw gezinshuis. Van de verzekeraar ontvangen wij een minimale vergoeding door het grotendeels vervallen van de provisie.

Meer in deze categorie:


Meer weten of persoonlijk advies?

Persoonsgegevens
 ,  Aanpassen?
Opzoeken adres gegevens mislukt Handmatig invoeren?
Vraag/opmerking

J.J. Meijer Assurantiën maakt gebruik van cookies op haar website Accepteren Meer informatie